Úvodník

Vážení čtenáři, 
ve svém posledním úvodníku souvisejícím s letním číslem Magazínu jsem vyjádřil naději, že koronakrize, která vyplnila období mezi jarním a letním vydáním našeho časopisu, je snad již z nejhoršího za námi. A letní měsíce jako by tomu napovídaly. Situace se uklidnila natolik, že mnozí z nás mohli dokonce vyrazit na dovolené a vracet se pomalu k běžnému životu. Uvědomovali jsme si sice, že podzimní měsíce mohou opět epidemiologickou situaci zdramatizovat, ale nevěděli jsme přesně, do jaké míry. Teď už to víme.

Koronakrize však ve skutečnosti náš život ani v létě ovlivňovat nepřestala. Stále existovala pravidla omezující hromadná shromažďování, v jejichž důsledku jsme například nemohli realizovat některé pravidelné církevní akce typu duchovního soustředění nebo mládežnického festivalu Kristfest. Omezující pravidla se pravděpodobně dotkla i nejedné z vašich letních sborových akcí, ať už se jednalo o společné dovolené, tábory, evangelizační akce a další. 

V této souvislosti tedy mohu jen zopakovat a mírně aktualizovat svůj výrok z minulého úvodníku, že čas mezi letním a podzimním vydáním Magazínu nám opět vyplnila koronakrize. A o co lehčí průběh měla v létě, o to silněji udeřila teď na podzim. A pravděpodobně lze znovu aktualizovat i výzvu z letního čísla, abychom čas, kdy se dramaticky omezují společenské aktivity a sociální kontakty vůbec, využili jako příležitost pro nalezení mnohdy ztraceného umění odpočívat. Zdá se však, že se z relativně krátkého šabatu stává celý rok odpočinutí. Kéž je nám k užitku.

Aktuální číslo časopisu se věnuje křesťanskému vedoucímu a jeho efektivním vztahům ke světu, v němž žije. Značná řada článků se v této souvislosti věnuje zasahování světa evangeliem a jistě v nich naleznete mnoho inspirace. Ta se hodí obzvláště v této době, která právě z důvodu omezených sociálních kontaktů vybízí k tomu, abychom hledali nové způsoby, jak být pravidelně nejen ve spojení s lidmi z našich sborů, s nimiž se v tuto chvíli nemůžeme osobně scházet, ale i s širším okolím, jemuž máme přinášet evangelium. 

V našem sboru jsme například zjistili, že to, co fungovalo v jarních fázích koronakrize, totiž předtočená kázání umístěná na platformu „Youtube“, již v podzimní fázi pandemie ztrácí svou efektivitu pro život našeho společenství. Proto jsme se rozhodli využít platformu „Zoom“, kde se každou neděli v úvodu společně setkáme jako celý sbor, shlédneme krátké předtočené kázání, a následně se rozdělíme do menších skupinek, kde o biblickém poselství diskutujeme a sdílíme se i o svých osobních věcech. 

Na druhou stranu se ukázalo, že jarní série kázání umisťovaná na Youtube měla ohlasy i mezi našimi nevěřícími přáteli, kteří mnohá z nich sledovali. Proto i teď na podzim umisťujeme předtočená biblická zamyšlení nadále na tuto platformu s nadějí, že si cestu ke svým divákům najdou.

V tuto chvíli se tento způsob využití obou platforem Youtube a Zoom jeví jako efektivní. Otázkou zůstává, zda tomu tak bude i při případné třetí vlně epidemie. Minimálně nás však současná situace vede k tomu, abychom se snažili být pružní a kreativní. 

Přeji vám, abyste nabrali trochu inspirace a kreativity do dnešních dní i při čtení tohoto nového čísla Magazínu!

Autor: Radek Smetana

Editor českého vydání

Reklama